Η έρευνα προκάλεσε πολλές συζητήσεις σε διάφορους δήμους της χώρας ενώ οι τοπικές αντιπολιτεύσεις έσπευσαν να εκμεταλευτούν όπου υπήρχαν αρνητικές αξιολογήσεις

Η πρόσφατη αξιολόγηση των δήμων της Ελλάδας με βάση μετρήσεις του υπουργείου Εσωτερικών, δημιούργησε ποικίλες αντιδράσεις και εντυπώσεις, κατατάσσοντας πολλούς εμβληματικούς δήμους σε μη κολακευτική θέση, ειδικά σε συγκεκριμένους τομείς της καθημερινότητας. Αυτοδιοικητικοί παράγοντες ,σε επικοινωνία που είχαν με το bigpost.gr ,τονίζουν πως όχι μόνο το δείγμα δεν θεωρείται αντιπροσωπευτικό αλλά και πως η όλη έρευνα δεν στηρίζεται σε επιστημονικά κριτήρια!

Ύστερα από τις επιμέρους αξιολογήσεις των δήμων οι οποίες δείχνουν τις επιδόσεις τους σε 21 υπηρεσίες, για να σχηματιστεί μια πιο εμπεριστατωμένη εικόνα για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, το υπουργείο Εσωτερικών δημιούργησε ένα δείκτη, ο οποίος αποτελείται από τον μέσο όρο των αξιολογήσεων κάθε δήμου σε 8 κατηγορίες. Πρόκειται για κατηγορίες οι οποίες αξιολογήθηκαν τουλάχιστον από το 90% των ερωτώμενων και είναι οι παρακάτω: Κατάσταση δημοτικού οδικού δικτύου, Καθαριότητα, Ηλεκτροφωτισμό, Πράσινο, Χώροι στάθμευσης, Κατάσταση πεζοδρομίων, Ανακύκλωση απορριμμάτων, Υποδομές ΑμεΑ.

Η έρευνα προκάλεσε πολλές συζητήσεις σε διάφορους δήμους της χώρας ενώ οι τοπικές αντιπολιτεύσεις έσπευσαν να εκμεταλευτούν όπου υπήρχαν αρνητικές αξιολογήσεις. Σε σημαντική πόλη π.χ της Πελοποννήσου που η αξιολόγηση την κατατάσσει- όσον αφορά πολλές υπηρεσίες της – σε δυσχερή θέση ,αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών δηλώνει σχετικά : “Θεωρώ πως για να διεξαχθεί μία έρευνα τέτοιους είδους πρέπει να γίνει με επιστημονικές παραδοχές και το δείγμα να είναι αντιπροσωπευτικό. Στους 50.000 π.χ κατοικούντες στον δήμο μας , οι 176 που έλαβαν μέρος στην εν λόγω έρευνα, δεν είναι ούτε αντιπροσωπευτικό δείγμα, ενώ είναι σαφές ότι δεν υπάρχει διαστρωμάτωση. Δηλαδή για να έχει ουσία το συμπέρασμα, πρέπει οι συμμετέχοντες να είναι από την περιφέρεια του δήμου, τις αγροτικές περιοχές, από το κέντρο και τις αστικές και ημιαστικές περιοχές. Επίσης, πρέπει να υπάρχουν ηλικιακές διαφοροποιήσεις, επιστημονικά κριτήρια που πρέπει να έχει μία σοβαρή έρευνα για να φανούν χρήσιμα τα συμπεράσματά της”.

Ο αντιδήμαρχος προχωράει και σε μία… δεύτερη σκέψη σχετικά με τα κίνητρα της έρευνας και τον τρόπου που βγήκε προς τα έξω, σχολιάζοντας: “Ίσως έγινε για άλλους λόγους για να αλλάξουμε την ατζέντα με τα θέματα της καθημερινότητας. Ίσως συνδέεται με το θέμα της μονιμότητας των υπαλλήλων. Δεν γνωρίζουμε ακριβώς τα κίνητρα και ο τρόπος που διεξήχθη μας βάζει σε σκέψεις. Όχι ότι δεν πρέπει να γίνονται έρευνες. Εάν γίνουν σωστά θα μας βοηθήσουν να γίνουμε καλύτεροι και να παράγουμε έργο. Αλλά με ένα δείγμα εμπιστοσύνης και όχι… στον αέρα”.
“Εμείς σαν δήμος προχωράμε με κινήσεις έτσι ώστε να βελτιώνουμε την παροχή υπηρεσιών προς τον πολίτη γιατί κι εμείς πολίτες είμαστε και θέλουμε το βέλτιστο. Εκτιμώ ότι αυτή η έρευνα δεν βοηθάει στην κατεύθυνση αυτή, αντίθετα δημιουργεί προβλήματα”.

Η ταυτότητα της έρευνας
Η έρευνα αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών διεξήχθη για πρώτη φορά τον Μάιο του 2025, δίνοντας λόγο σε όποιον επιθυμεί να εκφράσει τη γνώμη του για μια σειρά φορέων και υπηρεσιών του κεντρικού κράτους και της αυτοδιοίκησης. Αποκλειστικός στόχος είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, μέσω της άντλησης πολύτιμης πρωτογενούς πληροφορίας, η οποία -εφόσον αξιοποιηθεί υπό το σωστό πρίσμα – μπορεί να οδηγήσει σε οριζόντιες δράσεις αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Σκοπός του εγχειρήματος είναι η μέτρηση της ικανοποίησης των υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα από τους πολίτες και η συλλογή ενός πολύτιμου πρωτογενούς υλικού, το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα και στη Κεντρική Κυβέρνηση, αλλά και στην Αυτοδιοίκηση, να ιεραρχήσει και να προτεραιοποίησει τις ανάγκες της, έτσι ώστε να σχεδιαστούν οι απαραίτητες δράσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών και, εν τέλει ,για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της χώρας.

Η όλη διαδικασία υλοποιείται αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο, με χρήση δομημένων ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων και αξιοποίηση των στοιχείων επικοινωνίας που έχουν καταχωρίσει οι ερωτώμενοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Για τη διασφάλιση της μοναδικότητας των απαντήσεων κάθε ερωτώμενου, η σύνδεσή του στην πλατφόρμα της έρευνας, axiologisi.ypes.gov.gr, πραγματοποιείται μέσω των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Στη συνέχεια, δημιουργείται ένα μοναδικό ανώνυμο κλειδί, ώστε να γίνεται πλήρης διαχωρισμός του ερωτώμενου από τις απαντήσεις του καινα διασφαλίζεται η ανωνυμία του.

Η έρευνα ξεκίνησε στις 6 Μαΐου και ολοκληρώθηκε την 31η Μαΐου. Συνολικά ήταν διαθέσιμη για 26 ημέρες. Απάντησαν 64.789 ερωτώμενοι ηλικίας 18 ετών και άνω, με δηλωμένο τόπο μόνιμης κατοικίας στους 327 δήμους

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook