Η Γαλλία έχασε ένα από τα είδωλά της. Η Μπριζίτ Μπαρντό τον τελευταίο καιρό αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα υγείας, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο είχε υποβληθεί και σε χειρουργική επέμβαση

Εφυγε από τη ζωή στα 91 της χρόνια η διάσημη Γαλλίδα ηθοποιός Μπριζίτ Μπαρντό… H εμβληματική μορφή του γαλλικού κινηματογράφου, το σύμβολο του σεξ , η γυναίκα που αφιέρωσε τη ζωή της στα ζώα, πέθανε σήμερα το πρωί.

Την είδηση του θανάτου της Μπριζίτ Μπαρντό ανακοίνωσε το ίδρυμα που φέρει το όνομά της (Fondation Brigitte Bardot).

«Το Ίδρυμα Μπριζίτ Μπαρντό ανακοινώνει με τεράστια θλίψη τον θάνατο της ιδρύτριάς του και προέδρου του, Μπριζίτ Μπαρντό, της παγκοσμίου φήμης ηθοποιού και τραγουδίστριας, η οποία επέλεξε να εγκαταλείψει την αναγνωρισμένου κύρους καριέρα της για να αφιερώσει τη ζωή και την ενέργειά της στην ευημερία των ζώων και στο Ίδρυμά της», αναφέρει η ανακοίνωση.

«Ήταν η Μπριζίτ Μπαρντό», σχολίασε απλά ο πρώην πρωθυπουργός Μισέλ Μπαρνιέ.

Με πάνω από 40 ταινίες, άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της στο κοινό και στην ιστορία του κινηματογράφου. Από την «Περιφρόνηση» μέχρι το «Και ο Θεός Έπλασε τη Γυναίκα» και την «Αλήθεια», μια αναδρομή στους πέντε πιο αξιομνημόνευτους ρόλους της.
Ένα είδωλο του κινηματογράφου, η πρωταγωνίστρια της ταινίας «Και ο Θεός Έπλασε τη Γυναίκα», δεν είχε ποτέ ονειρευτεί να γίνει ηθοποιός. Θεωρούμενη για πολύ καιρό η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο, δεν έκρυψε ποτέ τη σύνθετη σχέση της με τη φήμη. Τόσο περιφρονημένη όσο και λατρεμένη, και στόχος των παπαράτσι, ανέλαβε το ένα έργο μετά το άλλο, αλλά ήταν βαθιά δυστυχισμένη. Αφού εμφανίστηκε σε περισσότερες από 40 ταινίες, μερικές από τις οποίες έγιναν κλασικές, η Μπριζίτ Μπαρντό αποφάσισε να αποσυρθεί το 1973, σε ηλικία 38 ετών.

Η Μπαρντό εκτοξεύθηκε στη διεθνή φήμη με την ταινία «Και ο Θεός… έπλασε τη γυναίκα» το 1956, σε σενάριο και σκηνοθεσία του τότε συζύγου της, Ροζέ Βαντίμ, και για τις επόμενες δύο δεκαετίες ενσάρκωσε την εικόνα της «σέξι γατούλας».

Γεννημένη το 1934 στο Παρίσι, η Μπαρντό μεγάλωσε σε μια εύπορη, παραδοσιακή καθολική οικογένεια, αλλά διακρίθηκε τόσο ως χορεύτρια, ώστε να της επιτραπεί να σπουδάσει μπαλέτο, εξασφαλίζοντας θέση στο περίφημο Conservatoire de Paris. Παράλληλα, εργάστηκε ως μοντέλο και εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του Elle το 1950, σε ηλικία μόλις 15 ετών.

Η δουλειά της στο μόντελινγκ της άνοιξε τον δρόμο για τον κινηματογράφο. Σε μία από τις οντισιόν γνώρισε τον Βαντίμ, με τον οποίο παντρεύτηκε το 1952, αφού έκλεισε τα 18. Αρχικά έπαιξε μικρούς ρόλους, με σταδιακά αυξανόμενη προβολή. Το 1955 υποδύθηκε την ερωτική σύντροφο του Ντερκ Μπόγκαρτ στην ταινία Doctor at Sea, η οποία γνώρισε μεγάλη επιτυχία στη Βρετανία, γράφει ο Guardian.

Ωστόσο, ήταν το «Και ο Θεός… έπλασε τη γυναίκα», του Βαντίμ, όπου η Μπαρντό υποδύθηκε μια ασυγκράτητη έφηβη στο Σεν Τροπέ, που εδραίωσε την εικόνα της και τη μετέτρεψε σε διεθνές είδωλο. Η ταινία σημείωσε τεράστια επιτυχία τόσο στη Γαλλία όσο και διεθνώς και την εκτόξευσε στην πρώτη γραμμή των κινηματογραφικών σταρ.

Πέρα από το ευρύ κοινό, η Μπαρντό έγινε γρήγορα πηγή έμπνευσης για διανοούμενους και καλλιτέχνες – ανάμεσά τους και τα μέλη των θρυλικών Beatles, Τζον Λένον και Πολ ΜακΚάρτνεϊ, οι οποίοι ζητούσαν από τις τότε συντρόφους τους να βάψουν τα μαλλιά τους ξανθά, μιμούμενες το στιλ της.

Ο αρθρογράφος Ρεϊμόν Καρτιέ έγραψε εκτενές άρθρο για το «Le cas Bardot» («Η υπόθεση Μπαρντό») στο Paris Match το 1958, ενώ η Σιμόν ντε Μποβουάρ δημοσίευσε το 1959 το διάσημο δοκίμιό της «Η Μπριζίτ Μπαρντό και το σύνδρομο της Λολίτας», παρουσιάζοντας την ηθοποιό ως την πιο απελευθερωμένη γυναίκα της Γαλλίας. Το 1969, η Μπαρντό επιλέχθηκε ως το πρώτο πραγματικό μοντέλο για τη Μαριάν, το σύμβολο της Γαλλικής Δημοκρατίας.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, η Μπαρντό πρωταγωνίστησε σε σειρά σημαντικών γαλλικών ταινιών, μεταξύ των οποίων το υποψήφιο για Όσκαρ δράμα Η Αλήθεια του Ανρί-Ζορζ Κλουζό, το Very Private Affair του Λουί Μαλ (δίπλα στον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι) και την Περιφρόνηση του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, αποδέχθηκε προτάσεις από το Χόλιγουντ, όπως το Viva Maria!, μια κωμωδία εποχής με σκηνικό το Μεξικό και συμπρωταγωνίστρια την Ζαν Μορό, καθώς και το γουέστερν Shalako με τον Σον Κόνερι.
Παράλληλα, ακολούθησε και μουσική καριέρα, η οποία περιλάμβανε την ηχογράφηση της αρχικής εκδοχής του τραγουδιού Je T’Aime… Moi Non Plus του Σερζ Γκενσμπούρ, το οποίο είχε γράψει για εκείνη την περίοδο που διατηρούσαν εξωσυζυγική σχέση. Φοβούμενη σκάνδαλο, όταν το έμαθε ο τότε σύζυγός της Γκίντερ Ζαξ, η Μπαρντό ζήτησε από τον Γκενσμπούρ να μην το κυκλοφορήσει. Εκείνος το επανηχογράφησε αργότερα με την Τζέιν Μπίρκιν, γνωρίζοντας τεράστια εμπορική επιτυχία.

Η Μπαρντό παντρεύτηκε τέσσερις φορές: με τον Βαντίμ (1952-1957), τον Ζακ Σαριέ (1959-1962), με τον οποίο απέκτησε έναν γιο, τον Νικολά, το 1960, με τον Ζαξ (1966-1969) και με τον πρώην σύμβουλο του Λεπέν, Μπερνάρ ντ’Ορμάλ, τον οποίο παντρεύτηκε το 1992. Παράλληλα, είχε σειρά σχέσεων υψηλού προφίλ, μεταξύ άλλων με τον Ζαν-Λουί Τρεντινιάν και τον Γκενσμπούρ.

Πως εγκατέλειψε τον κινηματογράφο – Η ιστορία με την κατσίκα
Η Μπριζίτ Μπαρντό αποσύρθηκε το 1973 σε ηλικία 38 ετών. Η ταινία της «Δον Ζουάν 73» ήταν μια αποτυχία. Για άλλη μια φορά, υποδύθηκε μια σαγηνευτική και αισθησιακή γυναίκα σε αυτή την μεγάλου μήκους ταινία σε σκηνοθεσία του Ρότζερ Βαντίμ, του πρώην συζύγου της.

Κουρασμένη από όλα αυτά, αποφάσισε να δεχτεί την προσφορά της ατζέντισσάς της, Όλγα Χόρστιγκ, να πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Η Πολύ Καλή και Πολύ Χαρούμενη Ιστορία του Κολινό Τρους-Σεμί», σε σκηνοθεσία της Νίνα Κομπανέζ, την οποία θαύμαζε πολύ.
Αλλά τα γυρίσματα στο Σαρλά, στην περιοχή Ντορντόν, δεν πήγαν όπως τα είχε σχεδιάσει. «Εκείνη την εποχή, φορούσε πολύ έντονο μακιγιάζ στα μάτια. Είχα την εντύπωση ότι ήταν ένα είδος μάσκας, ένας τρόπος να προστατευτεί. Δυσκολεύτηκα να την πείσω να συμφωνήσει να γυριστεί χωρίς αυτό το μακιγιάζ, με το πρόσωπό της γυμνό, με περισσότερη καθαρότητα», θα αφηγούνταν αργότερα η Νίνα Κομπανέζ.

Η «BB» πάλευε να αποδεχτεί το πέρασμα του χρόνου. Επίσης, δεν άντεχε τον συμπρωταγωνιστή της, τον νεαρό Φράνσις Χάστερ, τον οποίο έβρισκε επιτηδευμένο, ούτε την περιοχή κυνηγιού στην οποία βρισκόταν. Μια μέρα, ενώ γύριζε μια σκηνή, εντόπισε έναν κομπάρσο να συνοδεύεται από μια κατσίκα. «Ήταν ένα μικροσκοπικό κατσικάκι, που έκλαιγε συνέχεια», θυμήθηκε στο France Bleu ο Didier Bourdet, γενικός γραμματέας του τοπικού συνδικάτου CGT στο Sarlat και γιος του κομπάρσου, φοβισμένος από την ατμόσφαιρα στο πλατό. Ενώ χάιδευε την κατσίκα, ρώτησε τη μητέρα του τι σκόπευε να κάνει με αυτήν. «Την Κυριακή είναι η Θεία Κοινωνία του μικρότερου γιου μου, οπότε θα φάμε ένα mechoui», απάντησε η γυναίκα. Τρομοκρατημένη, η Brigitte Bardot αγόρασε το ζώο για ένα «μέτριο ποσό», το ονόμασε «Colinett» και το πήγε στο ξενοδοχείο της.

Πήρε την κατσίκα, την έφερε πίσω στο τετράστερο ξενοδοχείο της και μάλιστα την έβαλε να κοιμηθεί δίπλα στον σκύλο της. «Ήταν εκείνη ακριβώς τη στιγμή που αποφάσισα να παραιτηθώ από αυτό το επάγγελμα. Είδα τον εαυτό μου στον καθρέφτη με τη μεσαιωνική μου ιπποσκευή στην πλάτη μου, τον σκύλο μου και την κατσίκα μου πίσω μου, να βελάζουν και να γαβγίζουν». «Ξαφνικά βαρέθηκα όλη αυτή την προσποίηση», αφηγήθηκε η Bardot.

Αηδιασμένη από την ανθρώπινη φύση και την επιφανειακή φύση του επαγγέλματός της, αποφάσισε να αφιερωθεί στα δικαιώματα των ζώων, έναν σκοπό που θεωρούσε πολύ πιο ευγενή. «Τέλος η ματαιότητα και αυτός ο κόσμος της προσποίησης που με είχε κάνει τόσο δυστυχισμένη όλα αυτά τα χρόνια. Σταμάτα! Κάποιοι το θεώρησαν ιδιοτροπία, άλλοι με πέρασαν για τρελή. Δεν με ένοιαζε. Η απόφασή μου ήταν αμετάκλητη. Στα 38 μου, τα άφησα όλα για τα ζώα. Είναι η καλύτερη απόφαση της ζωής μου», δήλωσε η Μπριζίτ Μπαρντό στην εφημερίδα Le Monde, παραδεχόμενη ότι χωρίς ζώα, θα είχε αυτοκτονήσει. Για άλλη μια φορά, προκάλεσε σκάνδαλο.

Θυμόμαστε ιδιαίτερα τον αγώνα της για τα μωρά φώκιας το 1977, σύμφωνα με το tf1. «Εκεί, πραγματικά ρίσκαρα τη ζωή μου. Πλήρως συνειδητοποιημένη». Έγραψα ακόμη και διαθήκη στα 42 μου, τόσο πολλές ήταν οι απειλές θανάτου. «Με κορόιδευαν, με χλεύαζαν, με προσέβαλαν. Αλλά αυτή η φωτογραφία μου που κρατούσα ένα μωρό φώκιας στον πάγο, το οποίο οι κυνηγοί προσπαθούσαν να γδάρουν ζωντανό για τη γούνα του, έκανε τον γύρο του κόσμου και εδραίωσε τον αγώνα μου», λέει πανηγυρίζοντας η σταρ, η οποία το 1986 δημιούργησε το Ίδρυμα Brigitte Bardot, το οποίο σήμερα απασχολεί πάνω από εκατό άτομα και χιλιάδες εθελοντές. «Έδωσα τη νεότητα και την ομορφιά μου στους άντρες», λέει η Bardot. «Τώρα, δίνω τη σοφία και την εμπειρία μου στα ζώα».

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook