Έσπασε το «κοντέρ» των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ

Το μερίδιο αγορών σε αξία που οι Έλληνες πραγματοποιούν στα online supermarkets αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε στο 1,8% από 0,4% το 2019
Η πανδημία έφερε μαζί της και νέα δεδομένα, με τους Έλληνες καταναλωτές πλέον να στρέφονται όλο και περισσότερο στις ηλεκτρονικές αγορές. Το μερίδιο των αγορών, που πραγματοποίησαν οι Έλληνες το 2020, στα online αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε το 2020 σε αξία στο 1,8%.
Δηλαδή, τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 0,4% του 2019. Το ποσοστό παραμένει μικρό για τα διεθνή και τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ωστόσο, στελέχη της Convert Group, που δημοσιοποίησε τα σχετικά στοιχεία, εκτιμούν ότι το ποσοστό αυτό θα αναρριχηθεί πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια στο 16%, που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020.
Συνολικά, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των online supermarkets στη χώρα μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία το 2020, καταγράφοντας αύξηση 262%. Σε απόλυτα μεγέθη διαμορφώθηκε σε €163 εκατ. (σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ).
Οι πωλήσεις αυτές ξεπερνούν τις αρχικές εκτιμήσεις της Convert Group, που τοποθετούσαν – τον Ιούλιο του 2020 – τον ετήσιο τζίρο του κλάδου του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου στα €100εκατ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, ο ασυγκράτητος ρυθμός ανάπτυξης των online supermarkets στην Ελλάδα κορυφώθηκε τον Δεκέμβριο, όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Στα στοιχεία συμπεριελήφθησαν για πρώτη φορά και οι πλατφόρμες delivery, που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες supermarket, οι οποίες συνετέλεσαν εν μέρει και στην μεγάλη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κλείσιμο της χρονιάς.
Μίκρυνε το καλάθι
Ανάμεσα στα ευρήματα του Report της Convert Group είναι και το γεγονός πως το μέσο ηλεκτρονικό “καλάθι του νοικοκυριού” μειώθηκε σε αξία από τα €100 στην αρχή του χρόνου στα €80 στο τέλος του χρόνου. Αυτό συνέβη, επειδή οι καταναλωτές είχαν σκοπό περισσότερο την άμεση κατανάλωση και λιγότερο το στοκάρισμα προϊόντων σε προσφορά. Οπότε και πραγματοποιούσαν πιο συχνά οnline παραγγελίες.
Επίσης, οφείλεται στο ότι οι online παραγγελίες από τις πλατφόρμες delivery έχουν αισθητά μικρότερη αξία. Έτερο ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι ότι την μάχη του ηλεκτρονικού ραφιού κερδίζουν συνεχώς τα επώνυμα προϊόντα, έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Το μερίδιό αξίας των τελευταίων στο ηλεκτρονικό καλάθι έχει μειωθεί από το 14,2% το 2017 στο 12,1% το 2020.
Ολες οι Ειδήσεις
- Σε εξέλιξη η συνάντηση Τραμπ και Ζελένσκι στον Λευκό Οίκο – «Θα προσφέρουμε πολύ καλή προστασία στην Ουκρανία», λέει ο Αμερικανός πρόεδρος
- Πέτρος Κωστόπουλος: Ο συγκινητικός αποχαιρετισμός στον γιο του, Μάξιμο
- «Μεγάλη μέρα», λέει ο Τραμπ για τη σύνοδο με Ζελένσκι και Ευρωπαίους ηγέτες – Στις 20:00 η συνάντηση με τον Ουκρανό πρόεδρο
- «LiveNews»: Πρεμιέρα τη Δευτέρα 25 Αυγούστου στις 15:40 – Δείτε το τρέϊλερ
- Σε δημιουργική τροχιά ο Νίκος Ράδος που γνωρίσαμε στο The Voice
- Τροχαίο στην Εγνατία Οδό Ξάνθης – Κομοτηνής: Φορτηγό έπεσε πάνω σε αυτοκίνητα – 3 άτομα απανθρακώθηκαν, δύο βαριά τραυματίες – Βίντεο
- Σε Μαρκόπουλο και Παλαιό Φάληρο οι δύο υπερτυχεροί του υψηλότερου τζάκ ποτ στην ιστορία του ΤΖΟΚΕΡ – Μοιράστηκαν τα 28,8 εκατ. ευρώ
- «Με εξέθεσε στους φίλους μου», είπε ο 28χρονος για την άγρια δολοφονία της 47χρονης στο Χαλάνδρι – Δεν ήταν ζευγάρι
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook