«Δεν είναι σπατάλη κανένα πλοίο ακόμη και όταν μεταφέρει λιγοστούς κατοίκους των νησιών είτε σε γειτονικό νησί, που διαθέτει νοσοκομείο ή αεροδρόμιο, είτε στον Πειραιά για να μεταβεί σε δημόσια υπηρεσία, γιατρό ή για να φέρει εις πέρας επαγγελματική του υποχρέωση»

Ο βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ, Φίλιππος Φόρτωμας μιλά στο Bigpost για τις πρόσφατες διερευνητικές επαφές της κυβέρνησης με την Τουρκία τονίζοντας πως «η Ελλάδα προσήλθε στις συζητήσεις με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση, αλλά δίχως αφέλεια», επισημαίνοντας πως σε καμία περίπτωση δεν θα διαπραγματευθεί οποιοδήποτε θέμα αφορά την εθνική της κυριαρχία. Μιλά για τις αλλαγές που θα φέρει στη ζωή των νησιωτών το νέο νομοσχέδιο του υπoυργείου Ναυτιλίας και απαντά στα αρνητικά σχόλια για τις επιδοτήσεις στα ταχύπλοα εν μέσω lockdown.

Ποια τα πρώτα συμπεράσματα από τις διερευνητικές επαφές με την Τουρκία; Είστε αισιόδοξος για τα αποτελέσματα τους;

Είναι εξίσου σημαντικό όσο και ξεκάθαρο να αντιληφθούν οι πολίτες πως η χώρα μας μπήκε στην διαδικασία των διερευνητικών επαφών όχι για να κάνει κάποιες διαπραγματεύσεις – καθώς οι διερευνητικές επαφές δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα – αλλά για να πιάσει το νήμα από το σημείο που διακόπηκαν οι επαφές το 2016, με υπαιτιότητα της Τουρκίας. Ως εκ τούτου αυτό που εγώ μπορώ να σας πω αυτή τη στιγμή είναι πως αναμένουμε να δούμε τις προθέσεις και τις αντιδράσεις των γειτόνων μας, γεγονός που δεν μας αφήνει περιθώρια να πούμε εάν είμαστε αισιόδοξοι ή όχι. Θα έλεγα όμως ότι είμαστε προετοιμασμένοι για κάθε εξέλιξη.

Να εξετάσουμε αν υπάρχει σημείο σύγκλισης, για να οδηγηθούμε ενδεχομένως σε διαπραγματεύσεις για το ένα και μοναδικό θέμα που μας απασχολεί εδώ και δεκαετίες με την Τουρκία, το οποίο προκάλεσε και την πρόσφατη ένταση. Αυτό της οριοθέτησης ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας, στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, στη βάση του Διεθνούς Δικαίου Είναι ξεκάθαρο -όπως άλλωστε έχει τονίσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης- ότι καμία συζήτηση δεν αφορά την εθνική κυριαρχία και τα δικαιώματα της χώρας μας. Η Ελλάδα δεν διαπραγματεύεται οποιοδήποτε θέμα αφορά την εθνική κυριαρχία. Η Ελλάδα προσήλθε στις συζητήσεις με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση, αλλά δίχως αφέλεια.

Θεωρείτε ότι ο Αντώνης Σαμαράς έπληξε την εικόνα της κυβέρνησης, δηλώνοντας ότι είναι αντίθετος στην πολιτική που ασκείται σε σχέση με τα ελληνοτουρκικά και τη Συμφωνία των Πρεσπών;

Την κρίσιμη αυτή στιγμή, θεωρώ πως πρέπει να επικεντρωθούμε στο από μέρος μας ζητούμενο που είναι ένα και σαφές: Αυτό της οριοθέτησης ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας, στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, στη βάση του Διεθνούς Δικαίου Είναι ξεκάθαρο -όπως άλλωστε έχει τονίσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης πολλές φορές. Αυτή είναι η πάγια στρατηγική θέση της εξωτερικής μας πολιτικής. Η διεξαγωγή των διερευνητικών επαφών με την Τουρκία τονίζω πως δεν σημαίνουν καμία διαπραγμάτευση, καμία δέσμευση καμία απόκλιση από την σταθερή και συνεχή μας εθνική θέση.

Εσείς στα εθνικά θέματα θα λέγατε ότι είστε περισσότερο κοντά στην θέση Σαμαρά ή στη θέση Μητσοτάκη;

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απερίφραστα και ξεκάθαρα εγγυάται την υπεράσπιση της εθνικής μας κυριαρχίας και την σταθερή και αδιαπραγμάτευτη θέση της χώρας μας στην γραμμή της εξωτερικής πολιτικής.. Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός τώρα «σταματούν οι προκλήσεις, αρχίζουν οι συζητήσεις». Αυτό ακριβώς γίνεται αυτή τη στιγμή! Ο 61ος γύρος των διερευνητικών επαφών αποτελεί συνέχιση από το σημείο που διακόπηκαν τον Μάρτιο του 2016 και θα έχουν ως αντικείμενο την οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών (υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ) στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.

Πείτε μας δυο λόγια για το νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Ναυτιλίας… Πώς θα επηρεάσει τη ζωή των νησιωτών;

Η Ελλάδα είχε απόλυτη ανάγκη από μια επίσημη και μεθοδικά σχεδιασμένη δημόσια νησιωτική πολιτική, με σαφείς στρατηγικούς στόχους, διακριτό σχέδιο δράσης και συγκεκριμένα μέσα και εργαλεία υλοποίησης. Για πρώτη φορά, οι αποσπασματικές παρεμβάσεις, δίνουν τη θέση τους μέσα από αυτό το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε μία ολιστική στρατηγική προσέγγιση της νησιωτικότητας και της θαλάσσιας οικονομίας. Ο πυρήνας του εν λόγω νομοσχεδίου αποτελείται από τις πολιτικές για Γαλάζια Ανάπτυξη και Γαλάζια Οικονομία, διασφαλίζει τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και την ανάπτυξη των υποδομών των νησιωτικών περιοχών, με στόχο να αντιμετωπιστεί η νησιωτικότητα με ένα συνεκτικό και οργανωμένο σχέδιο, εναρμονισμένο με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και με σαφή χρονοδιαγράμματα υλοποίησης. Ήταν ηθική υποχρέωση της Ελληνικής Κυβέρνησης απέναντι στη νησιωτική της κοινωνία που συνεισφέρει μέσω του τουρισμού καθοριστικά στο εθνικό μας ΑΕΠ.

Κάποιοι σας κατηγόρησαν ότι επιδοτούσατε ταχύπλοα εν μέσω lockdown για να ανεβοκατεβαίνουν …σχεδόν άδεια στις Κυκλάδες. Τι απαντάτε;

Είναι εύκολο να κάνει κανείς κριτική όταν απολαμβάνει την ασφάλεια της πρόσβασης από την ηπειρωτική περιοχή που διαμένει, σε οποιαδήποτε δομή υγείας ή αγαθό επιθυμεί, απρόσκοπτα και οποιαδήποτε στιγμή. Δεν περισσεύει κανένα δρομολόγιο και δεν είναι σπατάλη κανένα πλοίο ακόμη και όταν μεταφέρει λιγοστούς κατοίκους των νησιών είτε σε γειτονικό νησί, που διαθέτει νοσοκομείο ή αεροδρόμιο, είτε στον Πειραιά για να μεταβεί σε δημόσια υπηρεσία, γιατρό ή για να φέρει εις πέρας επαγγελματική του υποχρέωση. Καλώ τις Κασσάνδρες… να ζήσουν για ένα μήνα τον χειμώνα σε νησί των Κυκλάδων και μετά να συνεχίσουμε τη συζήτηση αυτή.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook