Αποκαλύπτουμε τις σαρωτικές αλλαγές που έρχονται σε Facebook, Instagram, αλλά και αν αξίζει κάποιος να επενδύσει σε YouTube ή ΤikTok

Facebook, Instagram, TIK TOK αποτελούν πια μέρος της ζωής μας, αλλά τα τελευταία χρόνια αποτελούν επίσης, και πολύ καλά εργαλεία προβολής για κάθε είδους επιχείρηση ή για ανθρώπους που θέλουν να αναπτύξουν το προφίλ και τις προσωπικές τους δραστηριότητες. Για τις αλλαγές που έρχονται μιλά αποκλειστικά στο Bigpost ο ψηφιακός μελλοντολόγος (Digital Futurist) όπως συνηθίζουν να τον αποκαλούν, Δημήτρης Δημητριάδης. Ο ειδικός επιστήμονας δίνει χρήσιμα tips και μας αποκαλύπτει ψηφιακά μυστικά…

Τι θα συμβουλεύατε έναν άνθρωπο που θέλει να ξεκινήσει ένα κανάλι στο ΥouΤube; Αξίζει να επενδύσει;

Το YouTube είναι μια μεγάλη μηχανή αναζήτησης, οι χρήστες φτάνουν εκεί αναζητώντας κάτι που θέλουν να μάθουν, οπότε αν κάνεις κάτι καλά, έχει νόημα να το κάνεις σε video και να το ανεβάσεις στο YouTube. Η επένδυση αξίζει, αρκεί να υπάρχει η συνέπεια και η στρατηγική σε αυτό που θα κάνεις.

Μπορεί το ΥouΤube να ξεπεράσει την τηλεόραση;

Το YouTube έχει ήδη ξεπεράσει την τηλεόραση, με περισσότερους από 168,3 εκατ. χρήστες ανά ημέρα και πάνω από 1 δις ώρες video περιεχομένου που παρακολουθούν οι χρήστες ανά ημέρα, αλλά παρόλα αυτά νομίζω ότι δεν πρέπει να συγκρίνουμε το YouTube με την τηλεόραση. Και αυτό γιατί απλά -και με επίσημες μετρήσεις- στην τηλεόραση πήρε 22 χρόνια για να ξεπεράσει τους 50 εκατομμύρια χρήστες ενώ στο YouTube πήρε μόλις 5 χρόνια! Το YouTube είναι ήδη σε κινητά τηλέφωνα, smart τηλεοράσεις, παιχνιδομηχανές κα. Και έχει τεράστια διείσδυση στα ενεργά κοινά όπου διαμορφώνει και δημιουργεί τάσεις.

Από τα κοινωνικά δίκτυα ποια ήρθαν για να μείνουν, και ποια δεν αξίζουν την προσοχή μας;

Κάθε social network μπορεί να είναι χρήσιμο για ένα συγκεκριμένο κοινό. Οπότε δεδομένων των συνθηκών όλα αξίζουν την προσοχή μας. Αν είσαι πολιτικός για παράδειγμα, έχει νόημα να ακούς τις συζητήσεις στο twitter, αν διοργανώνεις γάμους όμως δεν έχει κανένα νόημα, αν είσαι e-shop με sneakers έχει νόημα να κάνεις video στο TikTok αν είσαι όμως καθηγητής γερμανικών, έχει νόημα να ασχοληθείς με το YouTube και όχι με το TikTok. Σε κάθε περίπτωση ανάλογα με την στρατηγική σου στα social media πρέπει να βρεις το μέσο που σου ταιριάζει. Η δική μου προσέγγιση είναι λίγο “ριζοσπαστική” από αυτό που συμβουλεύουν οι ειδικοί της αυτοβελτίωσης, αντί να βγεις από την ζώνη άνεσης σου (comfort zone) εγώ συμβουλεύω να αρχίσεις την παρουσία σου στα social media από εκεί που αισθάνεσαι άνετα, από το social network που απολαμβάνεις και περνάς καλά. Αν αρχίσεις από εκεί και είσαι συνεπής, πολλά όμορφα πράγματα θα συμβούν!

Τι αλλαγές να περιμένουμε στο Facebook στο Instagram κλπ;

Στο Facebook περνάμε πια σε μια εποχή “ιδιωτικότητας” δηλαδή το μέσο έχει ωριμάσει και μετά από τα τόσα σκάνδαλα με την στρεβλή διαχείριση των δεδομένων των χρηστών αρχίζει και επενδύει σε ένα πιο “ιδιωτικό μέσο”. Θα δούμε τα Facebook groups δηλαδή τις ομάδες να παίρνουν δύναμη και εργαλεία για να μεγαλώσουν καθώς επίσης και την πολυαναμενόμενη συγχώνευση των μηνυμάτων σε instagram/messenger/whats’app.

Στο Instagram τα πράγματα είναι πιο απλά, ξεκινάμε από το θεμελιώδες ότι καταργούνται τα likes. Οπότε οι δημιουργοί θα πρέπει να δίνουν πραγματική αξία που δεν θα μετριέται με vanity metrics. Όπως επίσης και στο Facebook στο επίπεδο των σελίδων θα κρατηθεί το Follow και θα καταργηθεί το Like που ήταν ο διακαής πόθος των σελίδων τα τελευταία χρόνια.

Πολλοί επιχειρηματίες αναρωτιούνται αν αξίζει να έχουν TikTok. Ποια η γνώμη σας, και γιατί γίνεται τόσος χαμός με αυτό το μέσο;

Το TikTok ανήκει σε μία κινέζικη εταιρεία (Bytedance) η οποία κατασκευάζει αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η “μηχανή” που είναι πίσω από το TikTok να έχει την ικανότητα “να μας μάθει” και να μας δείξει περιεχόμενο που μας αρέσει περισσότερο, πολύ γρήγορα, οπότε αυτό κάνει την εμπειρία εθιστική και οι χρήστες χρησιμοποιούν την εφαρμογή περισσότερο χρόνο. Αυτή τη στιγμή το σημαντικό κομμάτι του TikTok είναι ότι έχει εξαιρετική οργανική απήχηση. Δηλαδή μπορεί ένα βίντεο να πάρει μερικές χιλιάδες, η ακόμη εκατοντάδες χιλιάδες προβολές χωρίς να πληρώσει διαφήμιση ο δημιουργός, και αυτό από μόνο του- αντιλαμβάνεται κανείς- ότι είναι μια ευκαιρία για τους μικρομεσαίους επαγγελματίες γιατί μπορούν να έχουν μία δωρεάν προβολή. Επίσης το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί να μοιραστεί ένα TikTok video προς όλες τις πλατφόρμες πάρα πολύ εύκολα. Είναι σημαντικό λοιπόν για μια μικρομεσαία επιχείρηση, να το εντάξει στα πειράματα που πρέπει να κάνει σε κάθε νέο social network που δείχνει να ταιριάζει με το προφίλ της.

*Ο Δημήτρης Δημητριάδης είναι Chief Innovation Officer της THE FUTURECATS

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook