«Μπορούμε ανεπιφύλακτα να μιλάμε για επιτυχία και για τη μεγάλη επιστροφή του ελληνικού τουρισμού» είπε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση του υπουργείου Τουρισμού με θέμα: «2022 – Η μεγάλη επιστροφή του ελληνικού τουρισμού».

Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης με βάση τα δεδομένα, φέτος «μπορούμε ανεπιφύλακτα να μιλάμε για επιτυχία και για τη μεγάλη επιστροφή του ελληνικού τουρισμού». «Οι αφίξεις ώς το τέλος της χρονιάς εκτιμούμε ότι θα φτάσουν στο 88% του αριθμού-ρεκόρ του 2019, ενώ όμως οι εισπράξεις θα κινηθούν περίπου στα ίδια ίσως και λίγο υψηλότερα, και έτσι από τα 15 δισ. που έχουν προβλεφθεί ως έσοδα για το 2022 θα προστεθούν τουλάχιστον 3 δισ. ακόμα».

«Ο τουρισμός δεν τροφοδοτεί μόνο τα δημόσια ταμεία, ενισχύει ένα πολύ ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός τόνισε πως ο τουρισμός κινητοποιεί τις τοπικές αγορές σε όλα τα επίπεδα σημειώνοντας πως φέτος πρέπει να ήταν η καλύτερη χρονιά για την εστίαση εδώ και δεκαετίες. «Μετατρέπεται ο τουρισμός και σε ένα πεδίο ενεργοποίησης δημόσιων, ευρωπαϊκών και ιδιωτικών κεφαλαίων, στα οποία, αν υπολογιστούν και τα τραπεζικά δάνεια, θα ξεπεράσουν φέτος το 1 δις. Η σημερινή εικόνα ευεξίας δεν θα προϋπήρχε αν δεν προϋπήρχε πολύ συστηματική προσπάθεια στήριξης του κλάδου κυρίως κατά την περίοδο έκρηξης της πανδημίας» συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης. «Πήραμε δύσκολες αποφάσεις. Κατευθύναμε σημαντικούς πόρους για τη στήριξη των επιχειρήσεων του τουρισμού, μετατρέψαμε τη μερική απασχόληση σε πλήρη, να δώσουμε κίνητρα στους εργοδότες να κρατήσουν το προσωπικό τους. Ταυτόχρονα, πήραμε ρίσκα, και ανοίξαμε την τουριστική αγορά το 2020 σε συνθήκες πρωτόγνωρες», συμπλήρωσε. Και συνέχισε:

Το 2021, οπότε και ήρθαν τα εμβόλια είχαμε άλλα ζητήματα για το πώς θα μπορούσαν να έρχονται οι επισκέπτες και τότε ήρθε η πρόταση για το ψηφιακό πιστοποιητικό στην Ευρώπη ώστε να διευκολύνονται οι τουρίστες να ταξιδέψουν τη θερινή σεζόν του 2021. Καταφέραμε να έχουμε μία σχετικά αποδεκτή τουριστική περίοδο φθάνοντας τα έσοδα στο 50% των αντίστοιχων του 2019. Και ήρθε η φετινή χρονιά ολικής επαναφοράς για τον τουρισμό, παρά το γεγονός ότι είχαμε μεγάλες δυσκολίες, με τον πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, με έκρηξη τιμών, πληθωρισμού, ενεργειακού κόστους.

Παρά ταύτα ο ελληνικός τουρισμός κατάφερε να κάνει τη μεγάλη επιστροφή. Στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη βλέπει κανείς πολλούς τουρίστες ακόμη και τώρα. Πετύχαμε την επέκταση της τουριστικής περιόδου κι αυτό είναι πια μία κατάκτηση για τον ελληνικό τουρισμό. Δεν έτυχε, πέτυχε. Πολλές αεροπορικές έχουν επεκτείνει το πρόγραμμα για τη δύσκολη περίοδο από το Δεκέμβριο έως το Μάρτιο και βέβαια η κρουαζιέρα έχει κι αυτή διευρύνει την τουριστική περίοδο με 5000 αφίξεις φέτος, περισσότερες του χρόνου. Οδεύουμε σταδιακά προς μία σεζόν 12 μηνών και έχουμε κάθε λόγο να μπορούμε να το κάνουμε πράξη γιατί υπάρχουν πολλές περιοχές της χώρας που είναι τουριστικά παρθένες και αναξιοποίητες.

Όμως αυτή η σεζόν των 12 μηνών δεν πρέπει να αφορά μόνο τους επισκέπτες αλλά και τους συμπολίτες μας γιατί και ο εσωτερικός τουρισμός έχει τη δυνατότητα να μπορεί να αναγεννά περιοχές που έχουν δοκιμαστεί, όπως τους κατοίκους της Εύβοιας μετά τις πυρκαγιές, τους Σαμιώτες μετά το σεισμό, αλλά και ακριτικά νησιά. Το πρόγραμμα «Τουρισμός για Ολους» θα τρέξει και το 2023, θα υπάρξει μία ακόμη κλήρωση, στα τέλη Ιανουαρίου -ίσως και νωρίτερα».


Το 2023

Το 2023 αναμένεται να είναι μία χρονιά ορόσημο για τον τουρισμό μας, παρά τις πιέσεις και το διεθνές οικονομικό περιβάλλον, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης. «Εχουμε μπροστά μας καλές προοπτικές, τις οποίες όμως καλούμαστε να κατακτήσουμε ενεργοποιώντας τις δικές μας δυνάμεις, χωρίς να δείξουμε κανένα σημάδι εφησυχασμού, με πρώτο στοίχημα τις υποδομές, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τους δρόμους, τα δίκτυα σε 26 προορισμούς με παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα αλλά και στον ψηφιακό τομέα. Επιπλέον, ακολουθούμε και επιλογές που δίνουν πράσινο χρώμα στη φιλοξενία, με κριτήρια βιωσιμότητας και νέες πρακτικές στους προορισμούς με πρωτοβουλίες ψηφιοποίησης και ενεργειακής αυτονομίας.

Βασικό στοίχημα και είναι η διεύρυνση της περιόδου: Στην κατηγορία «Ηλιος και Θάλασσα» η Ελλάδα είναι (και σωστά) τρίτος προορισμός παγκοσμίως, όμως είναι η ώρα η χώρα μας να πάρει τη θέση που της αξίζει και σε άλλες κατηγορίες όπως το city braek, ο χειμερινός τουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός κ.τ.λ..

Oλες οι προϋποθέσεις υπάρχουν και αυτό σημαίνει παράλληλες δράσεις από την Πολιτεία, με απαραίτητη τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα -γιατί τελικά αυτός είναι που επενδύει σημαντικά- αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση που θα πρέπει να φροντίζει για τις υποδομές. Θα πρέπει επιπλέον να επενδύσουμε περαιτέρω σε ψηφιακές δεξιότητες και προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και η συνεργασία με την Google». Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο ζήτημα της ρύθμισης των πλατφορμών βαρυχρόνιας μίσθωσης, «ζήτημα όπου σύντομα θα μπορέσουμε να παρουσιάσουμε κάποιους νέους κανόνες» καθώς επίσης και στην πολύ σημαντική επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο: «Θα πρέπει ο κλάδος να έχει καλά εκπαιδευμένους εργαζόμενους αλλά και ευχαριστημένους κι εδώ είναι μια μεγάλη επιτυχία του κλάδου με την πρόσφατη υπογραφή της συλλογικής σύμβασης. Θα πρέπει και οι λίγες εξαιρέσεις των κακών πρακτικών να εξαλειφθούν και οι επιχειρήσεις του τουρισμού να μη διστάζουν να δίνουν έξτρα μπόνους στους εργαζομένους μετά από μία καλή σεζόν. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να κι αυτοί να δικαιούνται μέρισμα από την επιτυχία.

Έχουμε βάλει τα θεμέλια και τις βάσεις, ξέρουμε πού θέλουμε να πάμε τον ελληνικό τουρισμό και με την στήριξη των επαγγελματιών του τουρισμού θα μπορέσουμε και το 2023 να έχουμε μία χρόνια μεγάλης επιτυχίας για τον κλάδο και την ελληνική οικονομία».

Κικίλιας: Συνεχίζονται οι θετικές επιδόσεις του καλοκαιριού
Από την πλευρά του ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας, ανέφερε ότι είναι πραγματικότητα η μεγάλη επιστροφή του ελληνικού τουρισμού φέτος, «όπου δημόσιος και ιδιωτικός τομέας συνεργάστηκαν πολύ εποικοδομητικά.

Θα έχουμε έσοδα πάνω από 18 δισ. ευρώ φέτος, πλέον των 3 δισ. ευρώ πάνω από τον στόχο του προϋπολογισμού και αυτό σε μία χρονιά που δεν ήταν ανέφελη, αφού τα είχε όλα- από τον κορωνοϊό και τον πόλεμο στην Ουκρανία μέχρι τις ….τσούχτρες». Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στη συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία, αν ληφθεί υπόψη ότι το 88% των προμηθειών των διατροφικών και αγροδιατροφικών προϊόντων στα ξενοδοχεία, με βάση τα στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος προέρχονται από την ελληνική γή, ενώ χιλιάδες εμπορικά καταστήματα σε τουριστικούς προορισμούς είδαν διψήφιο ποσοστό αύξησης από το 2019.

«Στον κλάδο των επενδύσεων και των κατασκευών αρκετά projects προέρχονταν και συνεχίζουν να προέρχονται από τον τουρισμό αλλά και στο κομμάτι των υποδομών. Ο πολλαπλασιαστής του τουρισμού είναι πάνω από 2,6, άρα με έσοδα 18 δισ. ευρώ φέτος είναι εύλογα τα οφέλη στην οικονομία».

Ο κ. Κικίλιας επεσήμανε ακόμη ότι οι θετικές επιδόσεις του καλοκαιριού συνεχίζονται και αυτή την περίοδο με απευθείας πτήσεις ακόμη και τώρα από τις ΗΠΑ, ενώ «για τον Οκτώβριο έχουμε 34,13% αύξηση του τζίρου των καταλυμάτων και 18,1% του τζίρου της εστίασης. Ο ΕΟΤ έκανε καμπάνια φέτος για πρώτη φορά 12 μήνες για χειμερινό, θερινό τουρισμό, city break πολύ υψηλού επιπέδου κ.α., κάτι που αποδεικνύεται στην πράξη από τα βραβεία».

Επιπλέον, ο υπουργός αναφέρθηκε και στην αύξηση της κρουαζιέρας αλλά και την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού ενώ «για πρώτη φορά μετά από πρωτοβουλία της κυβέρνησης θα «τρέξει» πρόγραμμα συν-διαφήμισης με αεροπορικές για το Νοέμβριο έως και το Μάρτιο, με 8 αεροπορικές εταιρείες που θα πετούν αυτούς τους μήνες εκτός από τους υπόλοιπους σε όλη την Ελλάδα. Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα και το Λουξεμβούργο ήταν οι μοναδικές χώρες στην Ευρώπη που είχαν αύξηση αεροπορικών πτήσεων φέτος».

Ζαχαράκη: Ποιότητα -ισορροπία -βιωσιμότητα 

Η υφυπουργός Τουρισμού κ. Σοφία Ζαχαράκη επεσήμανε ότι το τρίπτυχο για τον κλάδο θα είναι «ποιότητα, ισορροπία -χρονική και γεωγραφική-, βιωσιμότητα» με έμφαση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού με ενίσχυση και από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Το 2022 ήταν μια άλλη χρονιά για τον τουρισμό στη χώρα μας, με τις συνέπειες της πανδημικής κρίσης, της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία, όμως καταφέραμε να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία. Καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις αεροπορικές αφίξεις του 2019 και να ξεπεράσουμε τα νούμερα στις βασικές τουριστικές αγορές μας σε Γερμανία, Αγγλία και Γαλλία και να αυξήσουμε τη Μέση Κατά Κεφαλή Δαπάνη. Είναι μία συλλογική επιτυχία», ανέφερε η κ. Ζαχαράκη.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook