Για την ολοκλήρωση του οδικού χάρτη της χώρας και την επόμενη γενιά «έξυπνων υποδομών» με έμφαση στα σιδηροδρομικά έργα και στη διασύνδεση λιμένων και τρένων, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο Συνέδριο Περιφερειακής Ανάπτυξης, που διοργάνωσε η ιστορική εφημερίδα Πελοπόννησος.

Αφού αναφέρθηκε στο Πάτρα – Πύργος, το οποίο η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε σπάσει σε οκτώ εργολαβίες (θυμόμαστε όλοι μας άλλο ένα επεισόδιο Καλογριτσιάδας… επί ημερών Χρ. Σπρίτζη), με κίνδυνο να μην ολοκληρωνόταν ποτέ, επεσήμανε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το έκανε πάλι ένα έργο, εξασφάλισε τη χρηματοδότησή του, το ενέταξε στη Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, πήρε το πράσινο φως από την Κομισιόν και περιμένει τώρα το οριστικό ΟΚ και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού. Ο υπουργός εκτίμησε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί τέλη του 2023 – πρώτο τρίμηνο του 2024.

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής επεσήμανε ότι αυτό που συζητείται σήμερα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι από τη μεθεπόμενη προγραμματική περίοδο να μειωθούν τα κονδύλια για οδικά έργα. Δηλαδή τα χρήματα που θα δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση μετά από επτά με δέκα χρόνια για οδικά έργα θα είναι ελάχιστα, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επομένως, θα πρέπει να δοθεί έμφαση σε νέες υποδομές, που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στην σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο και αναφέρθηκε στην υπογειοποίηση 5,1 χλμ της σιδηροδρομικής γραμμής προκειμένου το τρένο να φτάσει στο λιμάνι της Πάτρας. Εξήγησε ότι δεν έγινε δεκτό από την Κομισιόν το αίτημα για υπογειοποίηση και των 9 χλμ, καθώς το κόστος θα ξεπερνούσε τα 550 εκ. ευρώ λόγω του ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε χρηματοδοτήσει ήδη ένα άλλο έργο, τον Προαστιακό και τόνισε ότι τεράστιο αυτό έργο ανάπλασης για την Πάτρα θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη εξαετία.

Ο προαστιακός σήμερα φτάνει (…θεωρητικά) μέχρι το Αίγιο και οι κάτοικοι της περιοχής θυμούνται την εκδήλωση που οργάνωσε πέρυσι τον Ιούλιο ο ανάδοχος εργολάβος όμιλος ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ για την ολοκλήρωση του έργου. Στα εγκαίνια που έφτασαν με ….πετρελαιοκίνητο συρμό(!!) είχαν παραστεί -μεταξύ άλλων – οι κ. Κ.Αχ Καραμανλής, Γ.Κεφαλογιάννης, Β.Μυτιληναίος, Χρ.Ακριτίδης, Αυτό που δεν απαντήθηκε στην περυσινή πανηγυρική εκδήλωση του Αιγίου είναι το πότε επιτέλους θα αντικατασταθούν οι ρυπογόνες ντιζελομηχανές με ηλεκτροκίνητες και γιατί να απαιτούνται 2 ώρες και 20 λεπτά ταξιδιού όταν η αντίστοιχη διαδρομή σε όλη την πολιτισμένη Ευρώπη δεν διαρκεί περισσότερο από 1 ώρα και 30 λεπτά;!

Ύστερα από 14 χρόνια δίχως τρένο, οι κάτοικοι και επαγγελματίες περίμεναν να δουν κάτι πιο οικολογικό και σίγουρα πιο λειτουργικό.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook