Αντιμέτωπος με την ανακρίτρια από τις 2 το μεσημέρι βρίσκεται ο σταθμάρχης Λάρισας που θεωρείται ο βασικός υπεύθυνος για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη με τραγικό απολογισμό 57 νεκρούς.

Ο σταθμάρχης κατηγορείται για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.

Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.

Ο σταθμάρχης αν και προσήχθη από τις 10 το πρωί στο Δικαστικό Μέγαρο της Λάρισας , η απολογία του καθυστέρησε να αρχίσει αρκετές ώρες λόγω ενός τεχνικού θέματος , για το οποίο η ανακρίτρια ήθελε χρόνο να το μελετήσει, σύμφωνα , σύμφωνα με τη δήλωση του συνηγόρου του Στέφανου Παντζαρτζίδη.

«Δεν μπορώ να πάρω άλλη αναβολή, θέλω να τελειώνει αυτό το θέμα για να σταματήσουν και οι παραφιλολογίες», είπε ο συνήγορος του. .

«Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…»
Ο κατηγορούμενος για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στη χώρα φέρεται να είναι σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, φέρεται να ψέλλισε μετά τη σύλληψη του σε όσους τον είδαν: «Κουβαλάω 35 φέρετρα στην πλάτη μου…»

Ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τον δικηγόρο του, έχει αναλάβει την ευθύνη, στο πλαίσιο που του αναλογεί, ενώ έκανε λόγο για ένα μοιραίο λάθος το οποίο απέδωσε στην κακιά ώρα. Παρότι αρχικά υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφείλεται σε λάθος του συστήματος, λέγοντας ότι το κατάλαβε όταν πληροφορήθηκε τι είχε συμβεί, τελικώς παραδέχθηκε ότι τροχοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες.

Τα μοιραία λάθη του σταθμάρχη
Βάσει του κατηγορητηρίου, οι παραλείψεις είναι πολύ βαριές και δεν περιορίζονται μόνο στο σφάλμα του να βάλει το τρένο σε λάθος κατεύθυνση, αλλά συνεχίζονται, καθώς από το ηλεκτρονικό σύστημα που ισχύει έως ένα σημείο στη Λάρισα, μπορούσε να δει το τρένο που κινούταν λάθος και να διορθώσει τη μοιραία αυτή απόφαση. Όπως αναφέρεται στην “Καθημερινή”, η αποτύπωση του κινούμενου τρένου είναι σε απόσταση 5,5 χιλιόμετρα από την ώρα που ξεκίνησαν οι συρμοί της αμαξοστοιχίας από τον σταθμό της Λάρισας και έως εκεί που υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της κίνησης. Μετά, τέτοιο σύστημα δεν υπήρχε. Επίσης κατά το κατηγορητήριο, δεν έλαβε υπόψη του –τρίτο λάθος– το ότι από τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων ειδοποιήθηκε 17 λεπτά πριν από τη σύγκρουση ότι η εμπορευματική αμαξοστοιχία ήταν στην ίδια κατεύθυνση. Άλλωστε, όπως προκύπτει από την προανακριτική του απολογία, όπου ομολόγησε τα λάθη του, κατάλαβε τι είχε συμβεί όταν έμαθε για την τραγωδία.

Ακόμη λίγες ώρες πριν τη μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη , παρά λίγο να είχαμε κι άλλη τραγωδία καθώς ειπώθηκε ότι ο σταθμάρχης έστειλε σε λάθος γραμμή και τον Προαστιακό της Λάρισας με το λάθος να το διορθώνει την τελευταία στιγμή ο μηχανοδηγός κάνοντας όπισθεν.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook