Το ιστορικό αντιτορπιλικό υπέστη σοβαρές ζημιές στην πρύμνη του κατά την πρόσφατη κακοκαιρία στη Θεσσαλονίκη όπου έπνεαν σφοδροί άνεμοι 9 και 10 μποφόρ.

Με αφορμή τις ζημιές που υπέστη στην πρύμνη του, το αντιτορπιλικό «Βέλος» λόγω των θυελλωδών ανέμων στο λιμάνι της Θεσσαλίκης ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας ζήτησε τη διενέργεια έρευνας

Συγκεκριμένα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας ζήτησε από την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού να διερευνηθεί το ζήτημα του τόπου ελλιμενισμού του Αντιτορπιλικού «Βέλος».

Σημειώνεται ότι το πλωτό Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα ΑΤ «Βέλος», μετά από μία μεγάλη επιχείρηση βρίσκεται πλέον στον προβλήτα 2 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, σε ασφαλές σημείο, μετά από τις σοβαρές ζημιές που υπέστη από τη θαλασσοταραχή και τους σφοδρούς ανέμους το περασμένο Σάββατο.

Η ιστορία του «Βέλος»
Το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Βοστώνη των ΗΠΑ και έλαβε την ονομασία USS «CHARRETTE» DD 581, καθελκύστηκε στις 3 Ιουνίου του 1942 και υπηρέτησε επί 32 χρόνια στο Πολεμικό Ναυτικό της της Ελλάδας σε αποστολές και ασκήσεις.

Είναι ένα πλοίο με πλούσια ιστορία αφού πέρα από την υπηρεσία του στο Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας είναι και βετεράνος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου καθώς αποτέλεσε μάχιμο πλοίο που πολέμησε στις ναυτικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ στον Ειρηνικό Ωκεανό.

Σε αυτές τις επιχειρήσεις του Αμερικάνικου Ναυτικού κατά των Ιαπώνων στα νερά του Ειρηνικού Ωκεανού το, τότε, USS «CHARRETTE» DD 581 έδρασε ως πλοίο υποστηρίξεως αεροπλανοφόρων, πλοίο ανθυποβρυχιακής και αντιαεροπορικής προστασίας νηοπομπών ενώ βύθισε ένα ιαπωνικό υποβρύχιο όπως και έτερο πλοίο των Ιαπώνων.
ου απονεμήθηκαν δεκατρείς σταυροί μάχης όπως και άλλα παράσημα στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1958 το πλοίο παραχωρήθηκε στο τότε Ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό αφού εκσυγχρονίστηκε στα ναυπηγεία Long Beach της Καλιφόρνιας μαζί με τρία ίδιου τύπου, μια παραχώρηση που είχε γίνει στο πλαίσιο αμοιβαίας βοήθειας ΗΠΑ – Ελλάδας. Το πλοίο που χτίστηκε από 3.050 τόνους ατσάλι πέρα από τον μακρινό Ειρηνικό Ωκεανό αποτέλεσε ένα σημαντικό πλοίο για το ΠΝ στο σκληρό ελληνικό Αιγαίο.

Στις 16 Ιουνίου 1959 υψώθηκε στο Α/Τ ΒΕΛΟΣ η Ελληνική Σημαία και με πρώτο Κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Γ. Μόραλη ΠΝ. Κατέπλευσε στην Ελλάδα και αφού εντάχθηκε στο Αρχηγείο Στόλου, πήρε μέρος στις Εθνικές και διασυμμαχικές ασκήσεις, σε επίδειξη Σημαίας στο εσωτερικό και εξωτερικό, καθώς και στις επιχειρήσεις στη διάρκεια της Ελληνοτουρκικής κρίσης του 1964, 1967, 1974 και 1987.

Στις 23 Μαΐου 1973 το Α/Τ ΒΕΛΟΣ, με Κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Ν. Παππά ΠΝ, αποχώρησε της διασυμμαχικής ασκήσεως που συμμετείχε, λόγω συλλήψεων Αξιωματικών, μετά την προδοσία του σχεδιαζόμενου αντιδικτατορικού Κινήματος του Ναυτικού. Το πλοίο κατέπλευσε στο FIUMICINO της Ιταλίας, όπου ο Κυβερνήτης, έξι (6) Αξιωματικοί και εικοσιπέντε (25) Υπαξιωματικοί ζήτησαν πολιτικό άσυλο και παρέμειναν εκεί ως πολιτικοί εξόριστοι.

Παροπλίσθηκε στις 26 Φεβρουαρίου 1991 ενώ ήταν το 1994 όταν χαρακτηρίστηκε ως Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα (Μ.Α.Α). Σήμερα υπάρχουν μόλις τέσσερα πλοία του τύπου από τα 175 του τύπου που είχαν ναυπηγηθεί σε όλο τον κόσμο. Το αντιτορπιλικό «Βέλος» είχε δέσει στο ανατολικό τμήμα της παραλίας της Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριου του 2019 και η υποδοχή των πολιτών είχε επίσημα ξεκινήσει Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου ενώ μέχρι σήμερα ο αριθμός των επισκεπτών που δέχτηκε στη Θεσσαλονίκη ξεπερνά τους 250.000.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook