Κι όμως δεν είναι το πρώτο ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται - Πώς θα αποκολληθεί

Οι προσπάθειες να αποκολληθεί το πλοίο Ever Given από τη Διώρυγα του Σουέζ, την οποία «έφραξε» παγιδεύοντας αγαθά 9,4 δισ. δολαρίων την ημέρα, δεν θα ευοδοθούν πριν από την ερχόμενη Τετάρτη, όπως προκύπτει από τις νεότερες εκτιμήσεις των ειδικών, που αρχικά ήλπιζαν να υπάρξει λύση έως την Κυριακή. Η νέα ζοφερή εκτίμηση πυροδοτεί φόβους για ισχυρότερους τριγμόυς στην εφοδιαστική αλυσίδα κάθε οικονομικού κλάδου, από τον αγροτικό έως τον πετρελαϊκό και από τα ηλεκτρονικά είδη έως την αυτοκινητοβιομηχανία.

Καθώς πρόκειται για την πιο πολυσύχναστη εμπορική διαδρομή, που ενώνει την Ανατολή με τη Δύση, το πλήγμα είναι ιδιαίτερα ισχυρό για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις που στηρίζονται στην σταθερή εισαγωγή πρώτων υλών από την Ασία. Προετοιμασμένοι για μεγάλες καθυστερήσεις πρέπει να είναι και οι καταναλωτές, οι οποίοι κατά την πανδημία είχαν «καλομάθει» στις online παραγγελίες από μακρινούς προορισμούς. Το ατύχημα με το Ever Given έρχεται μάλιστα σε μία περίοδο κατά την οποία η παγκόσμια ναυτιλία, οι μεταφορές και το εμπόριο αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρότατες πιέσεις λόγω των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας. Καθυστερήσεις σε πολλά λιμάνια, ελλείψεις κοντέινερ και εκτίναξη των ναύλων συνθέτουν το σκηνικό, στο οποίο ήρθε τώρα να προστεθεί η νέα αυτή πρόκληση.

Το να επαναφέρεις σε σταθερή τροχιά ένα πλοίο 200.000 τόνων, με μήκος 400 μέτρων και πλάτος 59 μέτρων, που προσάραξε την Τρίτη λόγω των ισχυρών ανέμων, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Eίναι σαν να έχει πέσει στην Διώρυγα το Empire State Building.

Ρυμουλκά πλοία βρίσκονται στο σημείο από την πρώτη στιγμή, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν καταφέρει κάτι. Μεταξύ άλλων θα πρέπει να απομακρυνθούν 20.000 κυβικά μέτρα άμμου από τη Διώρυγα σε βάθος 12 έως 16 μέτρων, για να «απελευθερωθεί» το πλοίο. Μιλάμε για ένα μέγεθος οκτώ φορές την έκταση μίας ολυμπιακής πισίνας. Τα μηχανήματα που άρχισαν χρησιμοποιούνται μπορούν να απομακρύνουν έως και 2.000 κυβικά μέτρα την ώρα, αλλά και πάλι δεν είναι σίγουρο ότι η τακτική αυτή θα δουλέψει.

Ποιο είναι όμως το πλοίο, που προκάλεσε όλη αυτή την αναταραχή, μπλοκάροντας την οδό από την οποία περνάει το 12% του παγκόσμιου εμπορίου;

Η ιστορία του Ever Given

Το Ever Given είναι ένα από τα μεγαλύτερα container ships στον κόσμο και έκανε το ντεμπούτο του στις θάλασσες μόλις πριν από τρία χρόνια, το 2018, με σημαία Παναμά. Ανήκει στην Shoei Kisen Kaisha, θυγατρική του ιαπωνικού κολοσσού Imabari Shipbuilding και είναι από τα 13 Imabari 200000, που έχουν σχεδιαστεί με δυνατότητα να μεταφέρουν έως και 20.000 κοντέινερ. Τη λειτουργία του έχει αναλάβει η ταϊβανέζικη Evergreen Marine, η οποία «τρέχει» και άλλα τεράστια φορτηγά πλοία. Τεχνικά διοικείται από την γερμανική εταιρεία ναυτιλιακής διαχείρισης Bernhard Schulte Shipmanagement.

To αξιοσημείωτο είναι πως το πλοίο, που ταξιδεύει με ταχύτητα 42,2 χλμ την ώρα, δεν πρωταγωνιστεί για πρώτη φορά στην ειδησεογραφία για κακό λόγο. Στις 9 Φεβρουαρίου 2019 το πλοίο συγκρούστηκε με φέρι μποτ της HADAG μήκους 25 μέτρων κοντά στο λιμάνι του Αμβούργου. Η σύγκρουση έγινε εν μέσω καταιγίδας και προκάλεσε τεράστια ζημιά στο φέρι, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί. Εκείνη τη στιγμή πάνω στο φέρι ήταν τρία μέλη του πληρώματος, τα οποία δήλωσαν τρομοκρατημένα, και κανείς επιβάτης. Δύο λεπτά μετά τη σύγκρουση εξεδόθη απαγορευτικό απόπλου εξαιτίας των ισχυρών ανέμων.

Από το MoneyReview

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook