Χωρίς δασμούς τα βρετανικά εμπορεύματα που εισάγονται στην Ελλάδα

Αυτό διευκρινίζουν το Υπουργείο Εξωτερικών δια του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών υπό την ιδιότητά του επικεφαλής της Διυπουργικής Επιτροπής για το Brexit, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
Χωρίς την επιβολή δασμών εισάγονται στην Ελλάδα από 1η Ιανουαρίου όλα τα εμπορεύματα από το Ηνωμένο Βασίλειο, στον απόηχο της πρόσφατης εμπορικής συμφωνίας Βρυξελλών – Λονδίνου για τη μετα-Brexit εποχή.
Ειδικότερα για την καλύτερη ενημέρωση πολιτών και επιχειρήσεων υπογραμμίζουν τα εξής:
Από 1.1.2021, το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται εκτός Τελωνειακής Ένωσης της ΕΕ και, ως εκ τούτου, οι αποστολές εμπορευμάτων και αγαθών μεταξύ των δύο μερών υπάγονται σε τελωνειακό έλεγχο (σύμφωνα με τον Κανονισμό 952/2013 της ΕΕ). Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνεται ότι:
Για τα εμπορεύματα, που έχουν καταγωγή από το Ηνωμένο Βασίλειο:
· Δεν επιβάλλεται δασμός («μηδενικός προτιμησιακός δασμός»)
· Επιβάλλεται ΦΠΑ εισαγωγής (σύμφωνα με τους εθνικούς συντελεστές ανά αγαθό).
Ελέγχονται τυχόν περιορισμοί, απαγορεύσεις και αδειοδοτήσεις ανά είδος εμπορεύματος και αγαθού (σύμφωνα με την ενωσιακή και εθνική νομοθεσία).
Για τα εμπορεύματα, που έχουν καταγωγή από τρίτες χώρες, αλλά εισέρχονται στην Ελλάδα μέσω του Ηνωμένου Βασιλείου, επιβάλλεται και δασμός.
Ανάλογα με το είδος της αποστολής των αγαθών (εμπορικού ή μη εμπορικού χαρακτήρα), την αξία των εμπορευμάτων και τον τρόπο εισόδου/μεταφοράς τους στη χώρα μας (πχ., μεταφορά μέσω ταχυδρομείου και ταχυμεταφορών, προσωπικές αποσκευές ταξιδιωτών), ακολουθούνται, κατά περίπτωση, τελωνειακές διαδικασίες διευκόλυνσης και απλούστευσης και σχετικές δασμοφορολογικές απαλλαγές.
Τέλος σημειώνεται ότι τα τελωνεία δεν επιβάλλουν καμία άλλη χρέωση.
Τέλη εκτελωνισμού, που επιβάλλουν μεταφορικές εταιρείες και ταχυδρομεία/μεταφορές, λοιπές αμοιβές τους για τις παρεχόμενες υπηρεσίες (πχ., τελωνειακή αντιπροσώπευση) και κόστη για διάφορα δικαιώματα (αποθήκευση, πρακτόρευση, διατακτικές) υπάγονται στη συμβατική σχέση μεταξύ του μεταφορέα και του πελάτη/παραλήπτη.
Είναι δικαίωμα του καταναλωτή να τα αναζητεί και να ενημερώνεται εγκαίρως για τα παραπάνω. Αντίστοιχα είναι υποχρέωση των εκτελωνιστικών εταιρειών ή άλλων παρόχων υπηρεσιών (μεταφορικών κλπ) να παρέχουν πλήρη ενημέρωση για τα επιπλέον κόστη που ενδέχεται να προκύπτουν κατά την συναλλαγή υπό το νέο καθεστώς που ισχύει από 1.1.2021.
Ολες οι Ειδήσεις
- Πρώτη η Μάρα Ζαχαρέα και το δελτίο του STAR – Η τηλεθέαση στα κεντρικά δελτία ειδήσεων
- Γενέθλια για την Κατερίνα Καινούργιου: Η έκπληξη του Παναγιώτη Κουτσουμπή και το φλογερό φιλί – Βίντεο
- Στέφανος Τσιτσιπάς – Πάουλα Μπαντόσα: «Περάσαμε ωραία με το black out στην Ισπανία, δεν έχω σχέδια για γάμο» (βίντεο)
- Ο Θέμης Γεωργαντάς υποδέχεται την Άντζελα Δημητρίου, στο «AfterDark» – Κυριακή, 4 Μαΐου
- Ιωάννα Παλιοσπύρου: Εύχεται καλή Πρωτομαγιά από το μαγευτικό ταξίδι της Μπαλί
- Νίκος Κοκλώνης για Κατερίνα Καινούργιου: “Δεν της χρωστάω λεφτά – Δεν έχουμε καμία κόντρα” (βίντεο)
- Big Brother: Η πρώτη αρχηγία και η αποκάλυψη της πρώτης δοκιμασίας – Δείτε βίντεο
- Θεσσαλονίκη: Άγριος ξυλοδαρμός 36χρονου μπροστά στον 3χρονο γιο του – Βίντεο ντοκουμέντο από την επίθεση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook