Οι πωλήσεις του online καναλιού των σουπερμάρκετ ξεπέρασαν το 2020 τα €100 εκατ. από μόλις €46,7 εκατ. το 2019

Το ψηφιακό κανάλι αγορών και για τα ψώνια του σουπερμάρκετ επιλέγουν, πλέον, οι Έλληνες καταναλωτές.
Σήμερα, ένας στους τέσσερις (25%) χρήστες του Διαδικτύου αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη σουπερμάρκετ online. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2019 ήταν μόλις 1% – 2%.

Η επέλαση της πανδημίας φαίνεται πως διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο στην ψηφιοποίηση των αγορών από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ελλάδα. Άλλωστε, οι πωλήσεις του online καναλιού των σουπερμάρκετ ξεπέρασαν το 2020 τα €100 εκατ.

Ήταν, δηλαδή, υπερδιπλάσιες συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, οι οποίες είχαν διαμορφωθεί στα €46,7 εκατ. Μάλιστα, η συνολική αξία της online αγοράς είναι σημαντικά μεγαλύτερη, αν ληφθούν υπόψη και τα συνοικιακά καταστήματα.

Συνολικά, η διείσδυση των ηλεκτρονικών αγορών τροφίμων – φαγητού αυξάνεται ραγδαία στην Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), τέσσερις στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου παραγγέλνουν online την κατηγορία food-delivery. Ο τζίρος της συγκεκριμένης αγοράς ξεπέρασε συνολικά τα €500 εκατ. το 2020.

Πλεονεκτήματα

Η ασφάλεια από τον κορωνοϊό, η ευκολία και ταχύτητα αγορών, θεωρούνται οι βασικοί παράγοντες για τη διατήρηση των ηλεκτρονικών αγορών στα προϊόντα σουπερμάρκετ. Το βασικό πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών αγορών, όπως αναγνωρίζεται από το ευρύ κοινό (ανεξάρτητα από το αν είναι αγοραστές μέσω ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ), είναι η ασφάλεια από τον κορωνοϊό σε ποσοστό 40%.

Ακολουθεί η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 38%, η ταχύτητα αγορών με 23% και η αναζήτηση προσφορών με 22%. Παράλληλα, ένας στους τέσσερις καταναλωτές, 25%, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, κάτι που αποτελεί ένδειξη για ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης της αγοράς.

Ακόμα πιο σημαντικά ευρήματα, όμως, παρέχει η περαιτέρω ανάλυση, στο εστιασμένο δείγμα όσων αποτελούν αγοραστές προϊόντων από τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ. Σε αυτήν την περίπτωση, τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών παραμένουν στην ίδια σειρά, αλλά με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά. Το 71% θεωρεί ότι παρέχουν ασφάλεια από τον κορωνοϊό, το 63% ευκολία των αγορών, το 41% ταχύτητα αγορών, όπως δείχνει η κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών που πραγματοποιεί το ΙΕΛΚΑ, με δείγμα 850 ατόμων (συλλογή τέλος 2020).

Τα στοιχεία αυτά ουσιαστικά δείχνουν ότι ο κύριος λόγος έναρξης αγορών μέσω Διαδικτύου είναι η ασφάλεια από την πανδημία. Αφετέρου η άνεση και η ταχύτητα, που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, αποτελούν τους κύριους λόγους διατήρησης αυτής της αγοραστικής συνήθειας.

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook