Νέα στοιχεία για τη μοιραία σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την τραγωδία βλέπουν το φώς της δημοσιότητας.

Δέκα λεπτά πριν τη σύγκρουση καταγράφηκε υψηλή κατανάλωση ενέργειας στη διαδρομή Νέοι Πόροι-Λάρισα, ένα γεγονός που κίνησε υποψίες και θα μπορούσε αν κάποιος έδινε τη δέουσα προσοχή να αποτραπεί αυτή η φονική σύγκρουση με τους 57 νεκρούς, όπως μετέδωσε το MEGA.

Σύμφωνα με αποκάλυψη του MEGA, υπάρχει ένα τμήμα στη Θεσσαλονίκη, το Ρ6, το οποίο καταγράφει το πόσο ηλεκτρικό ρεύμα καταναλώνει η κάθε γραμμή. Κάποια στιγμή βλέπουν οι αρμόδιοι ότι υπάρχει μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, πολύ μεγαλύτερη από αυτή πο θα κατανάλωνε μόνη της η εμπορική αμαξοστοιχία.

Από το Ρ6 επικοινωνούν με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων και αναζητούν γιατί υπάρχει αυτή η κατανάλωση ενέργειας. Η σταθμάρχης ενημέρωσε πως γνωρίζει πως υπάρχει μόνο η εμπορική αμαξοστοιχία η οποία κινείται στη γραμμή.

Στη συνέχεια επικοινωνούν με τη Λάρισα και από εκεί και πέρα δεν υπάρχει ενημέρωση, ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στο κρίσιμο 10 λεπτό της σύγκρουσης.

Λόγω της τεράστιας έλλειψης προσωπικού, δεν υπάρχει εδώ και καιρό δεύτερος σταθμάρχης, αλλά ένας κλειδούχος ο οποίος, εάν χρειαστεί πηγαίνει και χειροκίνητα να κινήσει το κλειδί.

Ο προηγούμενος της βάρδιας, στον οποίο ο 59χρονος σταθμάρχης προσπαθεί να επιρρίψει ευθύνες ότι τον άφησε μόνο του και έφυγε νωρίτερα, έληγε η βάρδιά του στις 10.00 και έμεινε μέχρι τις 10.30, υπέγραψε με τον 59χρονο προφυλακισθέντα σταθμάρχη το πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής, και μετά αποχώρησε.

Σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA, εάν στον σταθμό της Λάρισας έμπαιναν στη διαδικασία να εξετάσουν αυτό που τους είπε το Ρ6, εάν δεν είχε φύγει ο προαστιακός, λόγω της μεγάλης κατανάλωσης ενέργειας, δεν θα είχε ρεύμα να κινηθεί ο προαστιακός.

Τι είπε ο σταθμάρχης στην απολογία του
Ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 21.30 το βράδυ της Κυριακής, η μαραθώνια απολογία του σταθμάρχη Λάρισας για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Για περισσότερες από 7 ώρες την Κυριακή, ο 59χρονος απαντούσε στις ερωτήσεις της ανακρίτριας, ενώ έγινε γνωστό ότι δεν προσκόμισε απολογητικό υπόμνημα.

Ο 59χρονος σταθμάρχης μετά την απολογία του κρίθηκε προφυλακιστέος με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα.

Ο δικηγόρος του έκανε λόγο για αναμενόμενη απόφαση και δήλωσε ότι ο πελάτης του απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις της ανακρίτριας και ότι προσπάθησε να βοηθήσει τη διαδικασία της ανάκρισης προκειμένου να φτάσουμε στην αλήθεια.

«Ήταν κάτι αναμενόμενο λόγω της σπουδαιότητας της υποθέσεως, του βάρους και των ευθυνών, δυστυχώς τώρα αρχίζουν όλα», τόνισε ο δικηγόρος του σταθμάρχη Στέφανος Παντζαρτζίδης προσθέτοντας πως «ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα,, τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι».

Τόνισε επίσης ότι ο σταθμάρχης δεν «έπινε» και δεν «γλένταγε» τη στιγμή της σύγκρουσης όπως έχει αναφερθεί από άλλους δικηγόρους.

Διέψευσε τα όσα έχουν ακουστεί ότι εγκατέλειψε το πόστο του, επισημαίνοντας ότι «βρισκόταν συνεχώς στο πόστο του και για ένα σατανικό χρονικό διάστημα περίπου 20 λεπτών, ήταν επιφορτσιμένος με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας».

Σχετικά με το αν τοποθετήθηκε στη θέση του σταθμάρχη με πολιτικό μέσο, απάντησε πως μέσα από τη διαδικασία της κινητικότητας «πήρε τη θέση» και πως δεν υπήρχε λόγος να βάλει πολιτικό μέσο καθώς ήταν ο μόνος που έκανε αίτηση για τη συγκεκριμένη θέση.

Ερωτηθείς για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο πελάτης του, ανέφερε ότι είναι τραγική.

Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης είχε μεταφερθεί νωρίς εχθές το πρωί στο δικαστικό μέγαρο υπό αυστηρά μέτρα ασφαλείας. Η απολογία του διεκόπη προσωρινά και συνεχίστηκε από τις 2 μετά το μεσημέρι έως περίπου τις 21.30 το βράδυ, όταν και ολοκληρώθηκε.

Επιτροπή διερεύνησης δυστυχήματος:

Την ίδια ώρα, για κατάθεση θα κληθούν μεταξύ άλλων:

Στελέχη του υπουργείου Υποδομών

Μέλη των ρυθμιστικών αρχών και Επιτροπών

Εκπρόσωποι ανάδοχων εταιρειών

Στελέχη του ΟΣΕ

Πολιτικά πρόσωπα

Τι θα αναζητήσει η επιτροπή:
Γιατί δόθηκαν 7 παρατάσεις απ΄το 2016 έως τον Δεκέμβριο του 2022 για την ανάταξη και επαναλειτουργία του συστήματος ασφαλείας

Γιατί το έργο «πάγωσε» από 2017-2019

Γιατί ζητήθηκε αύξηση στη σύμβαση κατά 13 εκ. ευρώ (αρχική σύμβαση στα 42 εκ. και μετά ζητήθηκαν 54 εκ.)
Έλεγχος σε βάθος για δωροδοκία και χρηματισμό ατόμων

Ολες οι Ειδήσεις

Ειδήσεις Top Stories

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr

Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook