Έσπασε το «κοντέρ» των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ

Το μερίδιο αγορών σε αξία που οι Έλληνες πραγματοποιούν στα online supermarkets αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε στο 1,8% από 0,4% το 2019
Η πανδημία έφερε μαζί της και νέα δεδομένα, με τους Έλληνες καταναλωτές πλέον να στρέφονται όλο και περισσότερο στις ηλεκτρονικές αγορές. Το μερίδιο των αγορών, που πραγματοποίησαν οι Έλληνες το 2020, στα online αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε το 2020 σε αξία στο 1,8%.
Δηλαδή, τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 0,4% του 2019. Το ποσοστό παραμένει μικρό για τα διεθνή και τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ωστόσο, στελέχη της Convert Group, που δημοσιοποίησε τα σχετικά στοιχεία, εκτιμούν ότι το ποσοστό αυτό θα αναρριχηθεί πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια στο 16%, που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020.
Συνολικά, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των online supermarkets στη χώρα μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία το 2020, καταγράφοντας αύξηση 262%. Σε απόλυτα μεγέθη διαμορφώθηκε σε €163 εκατ. (σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ).
Οι πωλήσεις αυτές ξεπερνούν τις αρχικές εκτιμήσεις της Convert Group, που τοποθετούσαν – τον Ιούλιο του 2020 – τον ετήσιο τζίρο του κλάδου του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου στα €100εκατ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, ο ασυγκράτητος ρυθμός ανάπτυξης των online supermarkets στην Ελλάδα κορυφώθηκε τον Δεκέμβριο, όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Στα στοιχεία συμπεριελήφθησαν για πρώτη φορά και οι πλατφόρμες delivery, που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες supermarket, οι οποίες συνετέλεσαν εν μέρει και στην μεγάλη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κλείσιμο της χρονιάς.
Μίκρυνε το καλάθι
Ανάμεσα στα ευρήματα του Report της Convert Group είναι και το γεγονός πως το μέσο ηλεκτρονικό “καλάθι του νοικοκυριού” μειώθηκε σε αξία από τα €100 στην αρχή του χρόνου στα €80 στο τέλος του χρόνου. Αυτό συνέβη, επειδή οι καταναλωτές είχαν σκοπό περισσότερο την άμεση κατανάλωση και λιγότερο το στοκάρισμα προϊόντων σε προσφορά. Οπότε και πραγματοποιούσαν πιο συχνά οnline παραγγελίες.
Επίσης, οφείλεται στο ότι οι online παραγγελίες από τις πλατφόρμες delivery έχουν αισθητά μικρότερη αξία. Έτερο ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι ότι την μάχη του ηλεκτρονικού ραφιού κερδίζουν συνεχώς τα επώνυμα προϊόντα, έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Το μερίδιό αξίας των τελευταίων στο ηλεκτρονικό καλάθι έχει μειωθεί από το 14,2% το 2017 στο 12,1% το 2020.
Ολες οι Ειδήσεις
- Σε ύφεση η φωτιά σε Πικέρμι, Ραφήνα, Σπάτα: Κάηκαν σπίτια, δεκάδες απεγκλωβισμοί, σε επιφυλακή για αναζωπυρώσεις η Πυροσβεστική
- Μέρκελ: «Με πλήγωσε όταν με συνέδεσαν με τον ναζισμό» – «Δεν θα ζητούσα συγγνώμη για το πώς χειρίστηκα την κρίση» (βίντεο)
- Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς την Παρασκευή σε Αττική, Κύθηρα, Εύβοια, περιοχές της Πελοποννήσου και του Βορείου Αιγαίου
- Φωτιά σε Ραφήνα και Πικέρμι: Προς Σπάτα κινείται το πύρινο μέτωπο –Καίγονται σπίτια, μηνύματα του 112 για εκκενώσεις οικισμών, μάχη των πυροσβεστών
- Κρήτη: Αυτός είναι ο γυμνασιάρχης στο Ηράκλειο που προφυλακίστηκε για βιασμό μαθήτριας – Στη δημοσιότητα τα στοιχεία του
- Ελένη Φουρέιρα: Viral η ατάκα για την καταγωγή της στη συναυλία της: “Τα κάνω όλα εγώ, είμαι Αλβανός»… (βίντεο)
- Big Brother: Ο αρχηγός αποφασίζει να κάνει «ό,τι γουστάρει» -Δείτε το τρέϊλερ και αποσπάσματα
- Mεγάλη φωτιά στη Ραφήνα κοντά σε σπίτια – Μήνυμα του 112 για εκκένωση οικισμών – Κλειστή η Μαραθώνος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook