Χωρίς δασμούς τα βρετανικά εμπορεύματα που εισάγονται στην Ελλάδα

Αυτό διευκρινίζουν το Υπουργείο Εξωτερικών δια του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών υπό την ιδιότητά του επικεφαλής της Διυπουργικής Επιτροπής για το Brexit, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
Χωρίς την επιβολή δασμών εισάγονται στην Ελλάδα από 1η Ιανουαρίου όλα τα εμπορεύματα από το Ηνωμένο Βασίλειο, στον απόηχο της πρόσφατης εμπορικής συμφωνίας Βρυξελλών – Λονδίνου για τη μετα-Brexit εποχή.
Ειδικότερα για την καλύτερη ενημέρωση πολιτών και επιχειρήσεων υπογραμμίζουν τα εξής:
Από 1.1.2021, το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται εκτός Τελωνειακής Ένωσης της ΕΕ και, ως εκ τούτου, οι αποστολές εμπορευμάτων και αγαθών μεταξύ των δύο μερών υπάγονται σε τελωνειακό έλεγχο (σύμφωνα με τον Κανονισμό 952/2013 της ΕΕ). Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνεται ότι:
Για τα εμπορεύματα, που έχουν καταγωγή από το Ηνωμένο Βασίλειο:
· Δεν επιβάλλεται δασμός («μηδενικός προτιμησιακός δασμός»)
· Επιβάλλεται ΦΠΑ εισαγωγής (σύμφωνα με τους εθνικούς συντελεστές ανά αγαθό).
Ελέγχονται τυχόν περιορισμοί, απαγορεύσεις και αδειοδοτήσεις ανά είδος εμπορεύματος και αγαθού (σύμφωνα με την ενωσιακή και εθνική νομοθεσία).
Για τα εμπορεύματα, που έχουν καταγωγή από τρίτες χώρες, αλλά εισέρχονται στην Ελλάδα μέσω του Ηνωμένου Βασιλείου, επιβάλλεται και δασμός.
Ανάλογα με το είδος της αποστολής των αγαθών (εμπορικού ή μη εμπορικού χαρακτήρα), την αξία των εμπορευμάτων και τον τρόπο εισόδου/μεταφοράς τους στη χώρα μας (πχ., μεταφορά μέσω ταχυδρομείου και ταχυμεταφορών, προσωπικές αποσκευές ταξιδιωτών), ακολουθούνται, κατά περίπτωση, τελωνειακές διαδικασίες διευκόλυνσης και απλούστευσης και σχετικές δασμοφορολογικές απαλλαγές.
Τέλος σημειώνεται ότι τα τελωνεία δεν επιβάλλουν καμία άλλη χρέωση.
Τέλη εκτελωνισμού, που επιβάλλουν μεταφορικές εταιρείες και ταχυδρομεία/μεταφορές, λοιπές αμοιβές τους για τις παρεχόμενες υπηρεσίες (πχ., τελωνειακή αντιπροσώπευση) και κόστη για διάφορα δικαιώματα (αποθήκευση, πρακτόρευση, διατακτικές) υπάγονται στη συμβατική σχέση μεταξύ του μεταφορέα και του πελάτη/παραλήπτη.
Είναι δικαίωμα του καταναλωτή να τα αναζητεί και να ενημερώνεται εγκαίρως για τα παραπάνω. Αντίστοιχα είναι υποχρέωση των εκτελωνιστικών εταιρειών ή άλλων παρόχων υπηρεσιών (μεταφορικών κλπ) να παρέχουν πλήρη ενημέρωση για τα επιπλέον κόστη που ενδέχεται να προκύπτουν κατά την συναλλαγή υπό το νέο καθεστώς που ισχύει από 1.1.2021.
Ολες οι Ειδήσεις
- Κίμπερλι Γκιλφόιλ: Η ανάρτηση της από το παρασκήνιο της ακρόασης της στη Γερουσία – Τα στιγμιότυπα με Τσούνη, Κατσιματίδη και τον εγγονό του Τραμπ
- Χάρης Βαρθακούρης: Οι ευχές για τα γενέθλια της κόρης του και το παράπονο του – «Σκεφτείτε και τον μπαμπά που είναι μόνος»
- Ο Τάσος Δούσης και οι «ΕΙΚΟΝΕΣ» ταξιδεύουν στη Ρόδο Κυριακή στις 17:45
- Μητσοτάκης: Με την κάρτα εργασίας στον τουρισμό οι δηλωθείσες υπερωρίες αυξήθηκαν τον Μάιο κατά 1.000%
- To «Βήμα της Κυριακής»
- H «Καθημερινή της Κυριακής»
- Η Ελένη Φουρέιρα με ξανθά μαλλιά φωτογραφίζεται στη Νέα Υόρκη
- Χριστίνα Μπόμπα: Βοηθά τον Σάκη Τανιμανίδη να περάσει το τζιπ που οδηγούσε σε στενό δρόμο – Βίντεο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Bigpost.gr
Ακολουθήστε το Bigpost.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Κάνε Like στη σελίδα μας στο facebook